Spoorwegmuseum 5 oktober 2019 Geplaatst op 6 oktober 20196 oktober 2019 door Eline Locomotief van de 1200 serie. Toen ik met Tienertoer onderweg was trok deze locomotief, die toen blauw was, de treinen naar Maastricht. Later waren ze geel met grijs. Seinhuis Groningen in Utrecht Sporen in het Spoorwegmuseum Een seintje staat op rood, een seintje staat op groen, in het Spoorwegmuseum is altijd wat te doen. Stootblok daar waar het spoor ophoudt Toen stond ik voor het blok Materieel ’64, de Apekop, voor het blok. De sik Locotief van het type 1000, de eerste elektrische locomotief van de NS. Ik heb één in een trein gezeten met dit type locomotief ervoor. Kaartjeverkoopkantoor Station zoals het vroeger geweest kan zijn. Materieel ’54, beter bekend als de hondekop. In de tijd dat ik met deze treinen meereed waren ze geel. Interieur van materieel ’54 de Hondekop De Blauwe Engel, in de tijd dat ik hiermee reisde was deze rood. Interieur van de Blauwe Engel Materieel ’64, de Apekop of gewoon plan V, in het zonnetje Watertoren Zelfs de vertraging is praktisch weergegeven in het Spoorwegmuseum Locomotief uit de 1100 serie. Ik kon maar moeilijk de 1100, 1300 en 1400 serie uit elkaar halen. In mijn tienertoertijd waren ze blauw en later geel met grijs en een rare aangezette neus De kameel, ooit de trein van de NS directie Plan U en geen Apekop. De Apekop is elektrisch en dit treinstel is dieselelektrisch, reed zonder bovenleiding. Grote verschil met de Apekop is dat de koppeling veel lager zit, zodat hij een heel andere “smoel” heeft
Recente reacties