Locomotief van de 1200 serie. Toen ik met Tienertoer onderweg was trok deze locomotief, die toen blauw was, de treinen naar Maastricht. Later waren ze geel met grijs.
Seinhuis Groningen in Utrecht
Sporen in het Spoorwegmuseum
Een seintje staat op rood, een seintje staat op groen, in het Spoorwegmuseum is altijd wat te doen.
Stootblok daar waar het spoor ophoudt
Toen stond ik voor het blok
Materieel ’64, de Apekop, voor het blok.
De sik
Locotief van het type 1000, de eerste elektrische locomotief van de NS. Ik heb één in een trein gezeten met dit type locomotief ervoor.
Kaartjeverkoopkantoor
Station zoals het vroeger geweest kan zijn.
Materieel ’54, beter bekend als de hondekop. In de tijd dat ik met deze treinen meereed waren ze geel.
Interieur van materieel ’54 de Hondekop
De Blauwe Engel, in de tijd dat ik hiermee reisde was deze rood.
Interieur van de Blauwe Engel
Materieel ’64, de Apekop of gewoon plan V, in het zonnetje
Watertoren
Zelfs de vertraging is praktisch weergegeven in het Spoorwegmuseum
Locomotief uit de 1100 serie. Ik kon maar moeilijk de 1100, 1300 en 1400 serie uit elkaar halen. In mijn tienertoertijd waren ze blauw en later geel met grijs en een rare aangezette neus
De kameel, ooit de trein van de NS directie
Plan U en geen Apekop. De Apekop is elektrisch en dit treinstel is dieselelektrisch, reed zonder bovenleiding. Grote verschil met de Apekop is dat de koppeling veel lager zit, zodat hij een heel andere “smoel” heeft
Recente reacties